Salvador Dali
španjolski slikar, pisac, dizajner i autor filmova
Punim imenom: Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech, Markiz od Pubola ili Salvador Felip Jacint Dalí Domènech, ali znan kao Salvador Dalí. U povijesti je zapamćen po svojim snažnim i bizarnim slikama, te kao jedan od najpoznatijih predstavnika nadrealizma u slikarstvu. No, unatoč njegovom jedinstvenom načinu slikanja, mnogi stručnjaci upravo taj način atributiraju utjecaju renesansnih majstora. Među njegovim enormnim opusom ipak je najpoznatija njegova slika Postojanost pamćenja (Mekani satovi) dovršena 1931. godine, koja je, osim po svojoj iznimnoj umjetničkoj vrijednosti, poznata po tome što je korištena u mnogim igranim i animiranim filmovi
Svoje umjetničke ambicije, Dalí je usmjerio i na fotografiju, dizajn, književnost i snimanje filmova. Surađivao je i s Waltom Disneyjem na nikad dovršenom, za Oscara nominiranom animiranom filmu pod nazivom Destino, koji je dovršen i izdan tek 2003. godine. Na području igranog filma surađivao je sa slavnim Alfredom Hitchcockom na filmu Začarana iz 1945. godine za koji je napravio slavnu scenu sna, a sa svojim prijateljem, redateljem Luisom Buñuelom surađivao je (scenarij i gluma) na avangardnim filmovima Andaluzijski pas i Zlatno doba.
Dalí je tijekom cijelog svog života inzistirao na svom "arapskom porijeklu" tvrdeći da je potomak Maura koji su od 711. do 1492. (skoro 800 godina) živjeli na jugu Španjolske. Svoje navodne arapske korijene argumentirao je sljedećim: „Moja ljubav prema svemu što je pozlaćeno i ekscesivno, moja strast za luksuz i moja ljubav za orijentalnu odjeću.“. Iako su ga mnogi smatrali izrazito maštovitim, Dalí je imao potrebu da čini mnoge bizarne i čudne stvari kako bi privukao pozornost na sebe. To je nekad ljutilo pobornike njegove umjetnosti jednako kao što je ljutilo i njegove kritičare, jer su neke od tih stvari privlačile više pozornosti nego njegova umjetnost
Krivotvorina reljefa Salvadora Dalía
„Isus na križu“
tehnika: reljef nepoznatog materijala
dimenzije: 23 x 5 x 29cm
MP 2680
Predmet je Muzeju policije dodijeljen nakon završenog sudskog postupka radi prekršajnog djela izbjegavanja carinskog nadzora. Dvojica državljana Republike Italije višekratno su prelazila hrvatsko-slovensku granicu s ovim radom u prtljažniku automobila. U jednom takvom prelasku iz Hrvatske u Sloveniji zatečeni su sa predmetom bez potrebnog odobrenja Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture (to je obvezni dokument svake zemlje kad se izvoze umjetnine) te im je predmet oduzet, a u kasnijem sudskom postupku predan je Muzeju policije.
Autori izložbe obratili su se muzeju Dalija u Figueresu, Španjolska, s molbom da se pomoću fotografija utvrdi autentičnost ili krivotvorenost slike, ali su kolege odgovorile da temeljem fotografija ne mogu dati svoje stručno mišljenje.
Muzej policije, dakle, nema potvrdu da se radi o krivotvorini, no s obzirom na okolnosti zaključujemo da nije riječ o originalu slavnog autora.
Nadajmo se da ćemo u budućnosti moći dobiti adekvatno stručno mišljenje o autentičnosti ili krivotvorenju ovog rada.
Punim imenom: Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech, Markiz od Pubola ili Salvador Felip Jacint Dalí Domènech, ali znan kao Salvador Dalí. U povijesti je zapamćen po svojim snažnim i bizarnim slikama, te kao jedan od najpoznatijih predstavnika nadrealizma u slikarstvu. No, unatoč njegovom jedinstvenom načinu slikanja, mnogi stručnjaci upravo taj način atributiraju utjecaju renesansnih majstora. Među njegovim enormnim opusom ipak je najpoznatija njegova slika Postojanost pamćenja (Mekani satovi) dovršena 1931. godine, koja je, osim po svojoj iznimnoj umjetničkoj vrijednosti, poznata po tome što je korištena u mnogim igranim i animiranim filmovi
Svoje umjetničke ambicije, Dalí je usmjerio i na fotografiju, dizajn, književnost i snimanje filmova. Surađivao je i s Waltom Disneyjem na nikad dovršenom, za Oscara nominiranom animiranom filmu pod nazivom Destino, koji je dovršen i izdan tek 2003. godine. Na području igranog filma surađivao je sa slavnim Alfredom Hitchcockom na filmu Začarana iz 1945. godine za koji je napravio slavnu scenu sna, a sa svojim prijateljem, redateljem Luisom Buñuelom surađivao je (scenarij i gluma) na avangardnim filmovima Andaluzijski pas i Zlatno doba.
Dalí je tijekom cijelog svog života inzistirao na svom "arapskom porijeklu" tvrdeći da je potomak Maura koji su od 711. do 1492. (skoro 800 godina) živjeli na jugu Španjolske. Svoje navodne arapske korijene argumentirao je sljedećim: „Moja ljubav prema svemu što je pozlaćeno i ekscesivno, moja strast za luksuz i moja ljubav za orijentalnu odjeću.“. Iako su ga mnogi smatrali izrazito maštovitim, Dalí je imao potrebu da čini mnoge bizarne i čudne stvari kako bi privukao pozornost na sebe. To je nekad ljutilo pobornike njegove umjetnosti jednako kao što je ljutilo i njegove kritičare, jer su neke od tih stvari privlačile više pozornosti nego njegova umjetnost
Krivotvorina reljefa Salvadora Dalía
„Isus na križu“
tehnika: reljef nepoznatog materijala
dimenzije: 23 x 5 x 29cm
MP 2680
Predmet je Muzeju policije dodijeljen nakon završenog sudskog postupka radi prekršajnog djela izbjegavanja carinskog nadzora. Dvojica državljana Republike Italije višekratno su prelazila hrvatsko-slovensku granicu s ovim radom u prtljažniku automobila. U jednom takvom prelasku iz Hrvatske u Sloveniji zatečeni su sa predmetom bez potrebnog odobrenja Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture (to je obvezni dokument svake zemlje kad se izvoze umjetnine) te im je predmet oduzet, a u kasnijem sudskom postupku predan je Muzeju policije.
Autori izložbe obratili su se muzeju Dalija u Figueresu, Španjolska, s molbom da se pomoću fotografija utvrdi autentičnost ili krivotvorenost slike, ali su kolege odgovorile da temeljem fotografija ne mogu dati svoje stručno mišljenje.
Muzej policije, dakle, nema potvrdu da se radi o krivotvorini, no s obzirom na okolnosti zaključujemo da nije riječ o originalu slavnog autora.
Nadajmo se da ćemo u budućnosti moći dobiti adekvatno stručno mišljenje o autentičnosti ili krivotvorenju ovog rada.